Leiden Marketing gaat taken van Katwijk Marketing overnemen om het toerisme in Katwijk te promoten. Medewerkers van Leiden Marketing worden door Katwijk ingehuurd voor het invoeren en verspreiden van evenementen op de website van VVV Katwijk, het bijhouden van e-mail, social media en de websites en het ontwerpen en verspreiden van allerlei promotiemateriaal.

Katwijk en Leiden tekenen binnenkort een samenwerkingsovereenkomst. ‘Zij hebben zowel expertise als ervaring’, vertelt een woordvoerder van de gemeente Katwijk. ‘Door de coördinatie en aansturing bij VVV Katwijk te houden, ontstaat een efficiënte samenwerking.’

Katwijk Marketing moet veranderen na een teleurstellende evaluatie vorig jaar. Er kwam vervolgens minder geld beschikbaar voor Katwijk Marketing vanwege het zogenaamde ’transitiejaar’. Er zijn daarom geen grote campagnes meer om Katwijk op de kaart te zetten bij toeristen. Daarnaast namen vorig jaar beide city marketeers, Piet de Vries en Annemarie van Guijt, afscheid van Katwijk Marketing.

Na een onderzoek werden vier toekomstscenario’s gepresenteerd. Wethouder Jacco Knape vertelt in de onderstaande video wat er mis ging bij Katwijk Marketing en hoe hij de toekomst voor zich ziet.

De gemeente werkt de komende tijd aan een nieuwe economische agenda. Vervolgens wordt onderzocht of en hoe een developmentorganisatie zou kunnen bijdragen aan het feitelijk uitvoeren van de nieuwe economische agenda. Deze nieuwe organisatie(vorm) promoot niet alleen naar het toerisme, maar het hele bedrijfsleven.