Citymanager Piet de Vries neemt afscheid van Katwijk Marketing. De Vries gaat per 1 mei met pensioen. De citymanager heeft zich zeven jaar lang ingezet voor het toerisme in Katwijk.
De Vries was onder andere de drijfkracht achter het Toeristisch platform, het Evenementen platform en het Kunst en Cultuur platform en zorgde voor een doorstart van het VVV Katwijk. Hij was betrokken bij uiteenlopende maatschappelijke en economische initiatieven, zoals het realiseren van een openbaar wifi-netwerk in het centrum, het terugkeren van de Bomschuit op de Boulevard, de totstandkoming van Nationaal Park Hollandse Duinen en het financieel mogelijk maken van het plaatsen van Gerard Brouwers ‘Haringhappers’ op de boulevard.

Katwijk Marketing moet het dit jaar met minder subsidiegeld doen en daar was De Vries niet blij mee. Volgens De Vries krijgt Katwijk Marketing dit jaar een onmogelijke opdracht.

De gemeente wil dat Katwijk Marketing dit jaar gebruikt als transitiejaar om de organisatie onder de loep te nemen. Hierbij wordt gekeken of Katwijk Marketing naast het promoten van de vrijetijdsbesteding, zich ook kan inzetten op het gebied van wonen en op het gebied van werken.

‘In 2020 hoopt Katwijk Marketing met een vernieuwde visie de gemeente Katwijk op de kaart te zetten’, schrijft de gemeente Katwijk in een persbericht. ‘Om tot vernieuwde inzichten te komen, gaat een club van betrokkenen de komende periode onderzoeken waar kansen liggen. Samen met allerlei organisaties en instellingen wordt bekeken hoe de gemeente Katwijk nog beter op de kaart kan worden gezet en wie daaraan zijn steentje kan en wil bijdragen.’

De gemeente organiseert op 6 mei een afscheidsreceptie voor de Vries bij In Duyn aan de Noordduinseweg. Iedereen is tussen 17.00 en 18.30 uur welkom op de receptie.