De organisatie van het Haringrockfestival heeft afgelopen zaterdag de waardering uitgesproken aan de sponsors. KBM Groep uit Katwijk heeft namelijk de eerste sponsor award in ontvangst mogen nemen voor duizenden bezoekers. Een symbolisch ‘dankjewel’ aan de ondernemer wiens bijdrage aan onder anderen het Haringrockfestival jaar op jaar weer gerealiseerd kan worden.
Verder lezen
Het Haringrockfestival leunt op 4 pijlers: publiek, muzikanten, vrijwilligers en sponsors. Allen zijn zij onmisbaar. Als een van de vier het af laat weten, zou dat het einde betekenen van Katwijks oudste festival.
Haringrock is inmiddels een evenement van allure wat voor de duizenden bezoekers nog altijd gratis is en daardoor een unieke status heeft binnen en buiten het vissersdorp.
Organisator Ton Frissen is erg blij met het animo van de sponsors om te participeren. ‘Elk jaar lukt het weer om de begroting rond te krijgen en dat is beslist geen vanzelfsprekendheid’, realiseert Frissen zich.
Haringrock is de ondernemers altijd goedgezind geweest. De organisatie van Haringrock was vorig jaar namelijk ook mede verantwoordelijk voor het initiëren van de Katwijkse Vrijmarkt en het Ondernemersplein. Een cultureel succes dat in hetzelfde weekend als het festival vele bezoekers naar de Katwijkse kustgemeente trok.
KBM Groep steunt veel initiatieven van Culture en Sport evenementen in Katwijk. Breekt lans en denkt nooit uit eigen belang. En gaat voor duurzaamheid voorop. De organisatie van Haringrock heeft samen met Rabobank Leiden-Katwijk en de KOV (Katwijkse Ondernemersvereniging) uiteindelijk bepaalt dat KBM Groep dit jaar de award zou krijgen.